måndag 8 december 2008

Hjälp, tiden går så fort!!

Ja, så var det måndag igen.. tiden bara springer iväg och snart är det jul. Vilket är mysigt iofs, jag älskar julen. Men det blir alltid lite smått stressigt fast jag varje år lovar mig själv att börja i tid med allt, men nej det blir aldrig så.
Jag har tentavecka nästa vecka och skulle behöva plugga en massa, Natlie fyller år på söndag så det borde ordnas. Så alla julklappar som borde inhandlas.... men på något sätt brukar allting ordna sig och bli hur bra som helst =)

Igår var det dax för agility igen, jag var lite smått trött efter att ha varit på julbord i fredags och singstar kväll hos en kompis på lördagen (Tack Sanna för en super mysig och trevlig kväll, hoppas ni fick roligt ute sen) Men jag kom upp från den varma sängen till slut... piggnade till rätt så fort ändå!
Den här söndagen var vi några fler, jag och Linn tränade ihop. Tyvärr så sträckte sig Baby i första kombinationen, så vi fick ta det lite lugnt resten utav tiden. Jag uppfattade aldrig vad som hände, men hon hoppade ur slalomet på ngt konstigt sätt. Och det var Linn som såg att hon började gå stelt med hö bakben.
Annars så går slalomet mycket fortare och bättre nu =) Det gjorde susen att ha en godisskål med lite köttbullar i vid slutet av slalomet, för oj vilken fart hon har fått upp.



Linn med den snygga tjejen Dana =)




















Linda med snyggingen Real =)










På eftermiddagen hade vi besök här hemma.. barnens farmor och Robin kom på besök. Och sen Patriks syster Camilla, som hade med sig Laban. Så jag, Safira, Camilla och Laban begav oss till elljusspåret. Det blev en kämpig promenad med en dragande Safira... och stark har hon blivit oxå. På hemvägen bestämde jag mig för att hon inte fick dra, så jag gick framåt när hon gick fint och när hon började dra så backade jag. Så det blev 4 steg framåt och 2 steg bakåt hela vägen.. tur att det var mörkt så förhoppningsvis var det ingen som såg oss :)




Laban och Baby












Det har varit en fartfylld helg med både fester och hundträning.....


..... så vi somnade väldigt gott på söndagkvällen....

Inga kommentarer: