tisdag 9 december 2008

Skulle verkligen behöva plugga istället för att skriva här, men det här är roligare.. och jag dessutom har lovat mig själv att imorgon så är det plugg hela dagen så ;)

Igår var en sån där dag då det gick i ett.. förmiddagen gick åt skolarbete, föreläsning på eftermiddagen, sen direkt till stallet för Natalies ridlektion och efter det möte i skolan 18.30 med projektledningskursen.. Först på kvällen kom jag på att jag bara ätit två smörgåsar på hela dagen, tur Patrik hade gjort i ordning en god middag tills jag kom hem =) Så det blev ingen träning med hundarna alls och det märktes på Safira. Hon höll igång hela kvällen, retades med Baby, kom bärande på sina leksaker som man ska kasta till henne och rep som man ska ha dragkamp med.

Natalies ridning går bättre och bättre, jag behöver inte längre springa jämte när hon travar och skönt det för det var riktigt jobbigt. Nu har hon ridigt en snällare häst med, väldigt lätt riden. Den som hon hade innan var en riktig surpuppa, gjorde inte alls som han skulle och bet mig flera ggr. Men nu har hon sagt fått rida Rasmus som är helt underbar, lite väl mycket fart i honom bara.. men man kan ju inte få allt.







Idag har varit en rätt så lugn dag med lite städning och annat som behöver göras här hemma. Nu på kvällen har vi varit på Natalies julavslutning och det var jätte lyckat.

Vi samlades vid skolan, alla barn och föräldrar, sen bar det iväg till skogen. Det var jättemörkt men alla hade med sig ficklampor och när vi väl kom fram till vindskyddet, så hade några utav föräldrarna varit där redan och tänt en eld och en massa ljus.

Vi grillade lite korv och hade det mysigt, barnen sprang i den mörka skogen med sina ficklampor. Nästan alla hade på sig reflexvästar så det såg väldigt roligt ut, helt mörkt med lite ficklampsljus och reflexerna som lös upp lite här och där i skogen. Barnen hade riktigt skoj =)


Jag fick ingen riktigt bra bild på vindskyddet och elden, det var nog för mörkt.


Så här bra syntes barnen med alla deras reflexer.

Jag och Baby fick också vara med på bild

Ja, det var en lyckad kväll tyckte nog alla. Baby hade också fullt upp med att hålla koll på barnen som åt så goda korvar... väntade bara på att någon skulle tappa en.

Hmm nu börjar mitt dåliga samvete för att jag inte pluggar komma, så får nog sätta mig o plugga lite iaf :(

Kram

Inga kommentarer: