torsdag 11 december 2008

Nu har pluggandet till tentorna börjat på allvar... Har ju 2 tentor nästa vecka. En i hållfasthet, som jag känner mig rätt så säker på, men så är det tillverkningsteknologin som jag inte vet ifall jag kan fullt ut. Den kursen innehåller hur mycket som helst och mycket utav det är sånt som jag verkligen inte är intresserad av, tex att räkna ut spåntjocklekar och spånbildningar när man svarvar och fräser, vem är intresserad utav sånt egetligen?? Jaja det ingår i utbildningen, så jag får väl stå ut med det..

Idag på fm tog jag ledigt från studierna.. först var jag ute på en löparrunda med Baby, 5 km blev det. Hon är såå bra att springa med, helt underbart. Sen blev det en runda med Safira i skogen. Synd att det är så svårt att springa med henne, annars skulle jag kunna ta med båda samtidigt på en löparrunda. Men sist jag försökte mig på att springa med henne, så studsade hon runt som en galning och trodde att vi skulle leka. Det slutade med att jag fick en smäll på läppen och då gav jag upp. Hon får nog bli lite äldre och klokare :)

På em åkte jag en runda till skolan, först hade vi ett snabbt lunchmöte med gruppen i projektledning, mest för att prata oss samman och se hur långt vi kommit. Sen var det frågestund med läraren i hållfasthet. Smet från den tidigare och var och solade istället ;)

Jag har fått photo shop utav Linn och fick äntligen installerat den idag, men jag har knappt vågat öppna programmet ännu för jag vet att jag blir sittande där i många timmar. Det är så roligt, fast det är längesen jag har arbetat med programmet så det kommer nog ta ett tag att komma in i det igen. Men snart så är det jullov.... så då finns ju jätte mycket tid över, eller??

Japp, nu ska jag plugga en stund till och sen sova!!!

Kram Minna

Inga kommentarer: