tisdag 2 december 2008

Snö!!

Morgonen började med väldigt tråkigt väder, regn och rusk :( Men det övergick senare till snö.. och det gillar jag, skulle helst vilja ha massor med snö och några minusgrader... mysigt!!
Idag har jag varit ledig, eller ledig är man ju aldrig. Det känns som alla lediga dagar går åt städning, mera städning, tvättning mm.
Safira och Baby tycker det är jättetråkigt när jag städar, Safira hänger efter dammsugaren hela tiden. Hon tycker den är lite läskig, men ändå ska hon vara i närheten. Baby däremot går och lägger sig ngt hörn och bara blänger på mig.
Fast vi har hunnit med både promenader och lite träning..



Just nu tränar jag platsliggning med Safira, hon ligger fint med hakan nere på golvet. Men det är ju så tråkigt att ligga kvar, så det håller vi på och traglar på. Träningen fick vi ha inne idag pga vädret.

Sotarn var här idag, förra gången han var här var ju Safira bara 10v. Så nu blev han helt förskräckt över hur stor hon hade blivit.
Jag hoppas på att hon ska bredda sig lite till... än så länge ser hon mest ut som en dobermann.





Jag försökte träna lite slalom med Baby idag och det behövs.. Jag vet inte varför hon har börjat slarva med det så mycket.. Ibland är det mitt fel att hon går in efter andra pinnen... men sen hoppar hon ibland över näst sista pinnen. Hon som egentligen kan det jättebra :( Så idag har vi kört med bara sex pinnar och det gick fint.
Lite godissök blev det på promenaden oxå, perfekt med snön. Det var väldigt uppskattat av båda två!
Ibland skulle jag vilja ha lite utav både hundarnas och barnens energi och styrka.. Igår var jag och Baby ute och sprang runt elljusspåret, hela 7.5km blev det. Jag kan ju erkänna att jag var helt slut, medans Baby såg helt opåverkad ut... orättvist. Och oj vilken träningsvärk jag har haft idag.

Sebastian har haft luciafirande på skolan idag, lite tidigt kan jag känna att ha det redan nu, men mysigt var det. Hans klass är så bra på att sjunga, dom flesta tar i som bara den. Sååå härligt att lyssna på =)
Sebastian skulle vara stjärngosse hade han bestämt och det var ju okej.. men det roliga var när jag tog fram klänningen, då ville han inte ha den på sig och trodde inte på mig först att det var det man ska ha. Konstigt att han inte kom ihåg det från förra året.

Nu ska jag se ifall det kommer ngt bra på tv:n, annars läggdags..

Inga kommentarer: